Impresii despre BAC


Un dezastru total. Asa poate fi numit ceea ce s-a intamplat anul asta cu BAC-ul. Eu, personal, ma bucur ca a fost asa, pentru ca am o sansa mare sa prind loc bun la o facultate, in cazul in care ma hotarasc totusi zilele astea sa reiau treaba cu studentia. Medii mici, candidati putini... taci ca-i bine! Peste tot, in toata mass-media, parerile sunt impartite, si pe buna dreptate, pe deoparte, prostimea elevilor care, in decurs de doar cateva generatii au devenit ceva ce pe mine ma inspaimanta efectiv, si n-am decat 3 ani de cand am dat BAC-u'. Cluburi, Facebook, Twitter, tigari, etnobotanice, prezervative, anticonceptionale, gagici, smecherie, shopping, pitipongeala sau figuri. Poate suna aiurea sa spun eu asta, dar pe vremea mea era altceva. Bun, asta-i una dintre ele. Pe de alta parte, e sistemul de vina. Da, sistemul. N schimbari de metodoligii, N schimbari in modul de desfasurare al examenelor, introducerea de rahaturi inutile omului in viata pe care elevii le invata in scoli, politizarea invatamantului, incompatibilitatea cu functia detinuta a celor ce conduc invatamantul romanesc si mai ales, mentalitatea de tot rasul avuta de tot romanul. Este incorect sa se dea vina doar pe o parte. Normal este corect sa se dea vina pe toti. Este vina noastra, a tuturor, pentru ceea ce se intampla in ziua de astazi in Romania. Am spus-o si o s-o repet, cat oi trai. E vina noastra, a tuturor!